FAQ

Leveringstid & Fragt

Vi har leveringstid på 4-5 arbejdsdage. Men hvis dine varer ikke findes på lager, kan leveringstiden være op til 10 arbejdsdage. Der opkræves ikke fragtgebyr.

Hvorfor skal jeg handle hos 112ink?

Lave priser på blækpatroner, en enkel måde at bestille og hurtige leverancer direkte hjem udgør nogle af fordelene ved at handle hos 112ink. Vi tilbyder fordelagtige priser ved indkøb af store mængder og en omkostningseffektiv organisation.

Hvordan betaler jeg?

Du betaler med betalings-/kredit-/kontokort. Købesummen debiteres din konto på bestillingstidspunktet.

Hvilke forskellige patrontyper findes?

Originalpatroner

Fremstilles af producenten, f.eks. HP, Lexmark, Canon, Epson.

Miljøpatroner

Originalpatroner, der genbruges for at mindske belastningen af miljøet. Tomme patroner indsamles og sendes til en udvalgt fabrik, hvor de rengøres, genfyldes og testes for at give et godt udskriftsresultat. Blækket opfylder samme kvalitetskrav som originalblækket, og miljøpatronen indeholder lige så meget blæk som en ny originalpatron. Ved patronens genbrug bliver miljøpatronen til og med billigere for forbrugeren end en originalpatron.
En miljøtoner er en original tonerkassette, der genbruges. Miljøtoneren opfylder samme kvalitetskrav og er af samme værdi som originaltoneren.

Erstatningspatroner

Passer lige så godt til din printer som originalpatroner, men er ikke fremstillet af originalproducenten. Blækket opfylder samme kvalitetskrav som originalblækket, og erstatningspatronen indeholder lige så meget blæk som en ny originalpatron. Den store forskel ligger i, at erstatningspatroner sælges til en betydelig lavere pris end originalpatroner.
Producenterne af erstatningspatronerne og miljøpatronerne er certificeret efter ISO 9001.

Garanti/Reklamation

- 112ink garanterer, at de varer, du har bestilt, er fejlfrie ved leverancen og ikke skader din printer.
- Hvis produktet ikke fungerer på den tilsigtede måde, garanterer 112ink, at det  byttes til et nyt produkt.
- Din garanti på printeren påvirkes ikke af, om du bruger miljø-, erstatnings- eller originalpatron.

Ved fejl på varen, skal kundetjenesten altid kontaktes, inden varen returneres. Du har fuld returret indenfor 14 dage fra dagen for modtagelsen af varen.

Hvad er GDPR?

GDPR (General Data Protection Regulation) er EU‹s generelle forordning om databeskyttelse. Formålet med forordningen er at øge beskyttelsen af privatpersoner i forbindelse med behandlingen af deres personoplysninger i EU. Den blev vedtaget 27. april 2016 og træder i kraft 25. maj 2018.

Forordningen har nr. 2016/679. I Sverige erstatter GDPR den tidligere PUL (lov om personoplysninger).

 

Hvad betyder GDPR for dig?

Den generelle idé bag GDPR er at give dig som privatperson retten til dine personoplysninger. Alle virksomheder, der behandler personoplysninger, som direkte eller indirekte kan identificere dig som individ, skal klart informere dig om, hvordan personoplysninger indsamles, hvorfor det sker, hvor de opbevares, og hvordan de bruges i virksomheden og af eventuelle samarbejdspartnere. GDPR giver dig øget ret til at bestemme over dine personoplysninger. De mest centrale områder af denne ret er:
  • ret til information
  • ret til berigtigelse af personoplysninger
  • ret til at modsætte sig profilering
  • ret til anonymisering af personoplysninger
  • ret til dataportabilitet af personoplysninger
  • ret til registerudskrift af personoplysninger

I vores politik om personoplysninger kan du læse, hvordan vi indsamler og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med GDPR.

 

Hvordan håndterer I retten til information om mine personoplysninger?

Du har ret til at modtage oplysninger fra os om, hvordan vi indsamler og behandler dine personoplysninger. Vi informerer dig om dette, når du foretager et køb hos os, gennem vores betingelser og vilkår for køb og vores politik om personoplysninger, som du har adgang til. Information om vores behandling af dine personoplysninger er desuden altid tilgængelig på vores hjemmeside.

 

Hvordan håndterer I retten til at tilføje til eller korrigere mine personoplysninger?

Du har altid ret til at korrigere ukorrekte oplysninger og tilføje manglende oplysninger, hvis det er relevant i forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger. Du kan ændre nogle af dine oplysninger ved at logge ind på Mine sider på vores hjemmeside.

Du kan også bede om at få ændret oplysningerne ved at kontakte vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com.

 

Hvordan håndterer I en situation, hvor jeg ikke ønsker profilering af mine personlige oplysninger?

Vi skal nogle gange udføre visse analyser baseret på dine kundeoplysninger, som fx har til formål at placere dig i en type af kundekategori eller kundesegment (fx "kunde der køber toner-produkter"). Den form for analyse udfører vi for at kunne tilbyde dig en personligt tilpasset oplevelse, når du besøger vores hjemmeside og relevante tilbud via forskellige markedsføringskanaler.

Du kan altid anmode om, at vi ikke bruger dine personoplysninger til denne type af profilering. I sådanne tilfælde skal du sende os en skriftlig og underskrevet begæring. Sammen med din begæring skal vi også bruge en attesteret kopi af dit kørekort, pas, identitetskort eller andet identitetsdokument. Dette er nødvendigt for at beskytte dine personoplysninger og sikre, at begæringen udføres på dine vegne. Kontakt vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com for at få en blanket til din henvendelse.

 

Hvordan håndterer I retten til anonymisering af mine personoplysninger?

Du har ret til at få dine personoplysninger anonymiseret i vores system. Hvis du ønsker det, skal du sende os en skriftlig og underskrevet begæring.. Sammen med din begæring skal vi også bruge en attesteret kopi af dit kørekort, pas, identitetskort eller andet identitetsdokument. Dette er nødvendigt for at beskytte dine personoplysninger og sikre, at begæringen udføres på dine vegne. Kontakt vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com for at få en blanket til din henvendelse.

Når du anmoder om anonymisering af dine personoplysninger, sletter vi de personoplysninger, der direkte eller indirekte kan identificere dig som enkeltperson. Sletning sker, forudsat at der ikke er økonomiske eller juridiske forretninger mellem dig som kunde og iPiccolo AB (fx ubetalte fakturaer), at der ikke er nogen juridisk forpligtelse for iPiccolo AB til at behandle oplysninger eller noget andet retsgrundlag for behandling.

 

Hvordan håndterer I min ret til dataportabilitet?

Du har ret til at henvende sig til os og bede om at få dine personlige data overført til brug andetsteds. De personlige oplysninger skal her overføres i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format. Overførslen kan ske til dig eller direkte til en anden navngiven dataansvarlig. En sådan dataportering udføres senest en måned efter vi har modtaget din anmodning.

Hvis du vil have dine personoplysninger overført, skal du sende os en underskrevet skriftlig anmodning. Sammen med din begæring skal vi også bruge en attesteret kopi af dit kørekort, pas, identitetskort eller andet identitetsdokument. Dette er nødvendigt for at beskytte dine personoplysninger og sikre, at begæringen udføres på dine vegne. Kontakt vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com for at få en blanket til din henvendelse.

 

Hvordan håndterer I min ret til registerudskrift?

Du har ret til uden omkostninger at få en udskrift af dine personoplysninger en gang om året. I sådanne tilfælde skal du sende os en skriftlig og underskrevet begæring. Sammen med din begæring skal vi også bruge en attesteret kopi af dit kørekort, pas, identitetskort eller andet identitetsdokument. Dette er nødvendigt for at beskytte dine personoplysninger og sikre, at vi udleverer udskriften af registeret til dig og ikke til andre. Kontakt vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com for at få en blanket til din henvendelse.

Registerudskriften indeholder oplysninger om, hvilke personoplysninger vi håndterer, hvor de stammer fra, hvad formålet med behandlingen af dem er og til hvilke modtagere eller kategorier af modtagere, oplysningerne kan videregives til. Vi sender registerudskriften via e-mail til din e-mailadresse.

 

Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål om GDPR eller håndteringen af mine personoplysninger?

Du er velkommen til at kontakte vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com, hvis du har spørgsmål, der vedrører dine personoplysninger.