Spørgsmål og svar
Spørgsmål og svar
Hvorfor skal jeg handle hos 112ink & Eko-print?
Miljøvenlige blækpatroner, et stort sortiment af grønne kontorartikler og klimasmarte leveringsmetoder er nogle af fordelene ved at handle hos 112ink & Eko-print. Hos os er det nemt at købe det, du skal bruge til printeren og kontoret, og samtidig tænke på miljøet.
Hvilke forskellige patrontyper findes der?
Miljøpatroner
Miljøpatroner er patroner, der genbruges for at mindske belastningen af miljøet. Tomme patroner - både originale og miljøpatroner - samles og sendes til en udvalgt fabrik, hvor de renses, genopfyldes og testes for at give et godt udskriftsresultat. Blækket opfylder samme kvalitetskrav som det originale blæk og miljøpatronen indeholder lige så meget blæk som en ny original patron, normalt mere. Fordi patronen kan genbruges, sparer vi på naturens ressourcer og kan tilbyde en billigere patron. Producenterne af miljøpatronerne er certificerede med ISO 9001 certificering.Miljøtoner
En miljøtoner er en original laserkassette, der genbruges. Toneren opfylder samme kvalitetskrav som originalen og miljøtoneren svarer til en ny original toner.Originale patroner
En original patron er en nyfremstillet patron produceret af den originale producent, f.eks. HP, Lexmark, Canon og Epson.Hvorfor vil HP-printeren ikke godkende min miljøpatron?
Printerproducenten HP udgiver lejlighedsvis opdateringer af printerens software (firmware). Installation af disse kan få alternative blækpatroner og tonerkassetter til at holde op med at virke. Dette inkluderer blæk og toner fra 112ink & Eko-prints egne mærker.
For at få patronerne og tonerkassetterne til at virke igen, skal den gamle software geninstalleres. Dette kaldes at nedgradere printeren. Dette betyder simpelthen, at hjælpe printeren med at vende tilbage til den software, der blev brugt før opgraderingen.
Sådan gør du:
For at kunne geninstallere den gamle software, skal du downloade den. Vælg det relevante link her:
HP LaserJet M153-M154
HP LaserJet Pro M180-M181
HP Color LaserJet Pro M254dw
HP LaserJet Pro M254dn/M254nw
HP LaserJet Pro M280-M281
Før du installerer den gamle software, skal printeren konfigureres til at tillade nedgradering. Det gør du i printermenuen/indstillingerne via kontrolpanelet (knapper og display) på selve printeren. Husk at de forskellige menuindstillinger i printeren kan variere lidt fra model til model. Nogle modeller har slet ingen menuer. I så fald kan du springe dette trin over. Ellers kan det for eksempel se sådan ud:
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Allow Downgrade -> Yes
Når du har indstillet printeren til at tillade nedgradering, kan du installere softwaren. Efter softwaren er installeret, anbefaler vi at du indstiller printeren, så den ikke opdaterer automatisk igen, da problemerne så vil vende tilbage.
Sådan kan printermenuerne se ud, når du vælger ikke at have automatiske opdateringer:
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Allow Updates -> No
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Check Automatically -> Off
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Prompt Before Install -> Always Prompt
Hvis du på trods af disse tips ikke får patronen eller tonerkassetten til at virke, er du velkommen til at kontakte os. Fortæl os hvilken printermodel du har, så bliver det nemmere for os at hjælpe dig!
Hvad garanterer 112ink & Eko-print?
- 112ink & Eko-print garanterer at de varer, du har bestilt, er fejlfri ved leveringen.
- Hvis en vare ikke skulle fungere efter hensigten, garanterer 112ink & Eko-print, at den kan byttes til en ny vare.
- Din printergaranti påvirkes ikke af, om du bruger en miljøpatron eller en original patron.
Hvis varen viser sig at være defekt, skal du kontakte kundeservice – inden du returnerer den. Du har fuld returret inden for 14 dage fra den dag, du har modtaget varen.
Læs mere om forbrugerkøbeloven og fjernaftaleloven på www.forbrug.dk.
Hvad er GDPR?
GDPR (General Data Protection Regulation) er EU's generelle forordning om databeskyttelse. Formålet med forordningen er at øge beskyttelsen af privatpersoner i forbindelse med behandlingen af deres personoplysninger i EU. Den blev vedtaget 27. april 2016 og trådte i kraft 25. maj 2018.
Forordningen har nr. 2016/679. I Danmark erstatter Databeskyttelsesforordningen den tidligere Persondataloven.
Hvad betyder GDPR for dig?
Den generelle idé bag GDPR er at give dig som privatperson retten til dine personoplysninger. Alle virksomheder, der behandler personoplysninger, som direkte eller indirekte kan identificere dig som individ, skal klart informere dig om, hvordan personoplysninger indsamles, hvorfor det sker, hvor de opbevares, og hvordan de bruges i virksomheden og af eventuelle samarbejdspartnere. GDPR giver dig øget ret til at bestemme over dine personoplysninger. Hovedpunkterne i denne ret er:
ret til information
ret til berigtigelse af personoplysninger
ret til at modsætte sig profilering
ret til anonymisering af personoplysninger
ret til dataportabilitet af personoplysninger
ret til registerudskrift af personoplysninger
I vores Persondatapolitik kan du læse, hvordan vi indsamler og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med GDPR.
Hvordan håndterer I retten til information om mine personoplysninger?
Du har ret til at modtage oplysninger fra os om, hvordan vi indsamler og behandler dine personoplysninger. Vi informerer dig om dette, når du foretager et køb hos os, gennem vores købsvilkår og vores persondatapolitik, som vi giver dig adgang til. Information om vores behandling af dine personoplysninger er desuden altid tilgængelig på vores hjemmeside.
Hvordan håndterer I retten til at tilføje eller korrigere mine personoplysninger?
Du har altid ret til at korrigere ukorrekte oplysninger og tilføje manglende oplysninger, hvis det er relevant i forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger. Du kan ændre nogle af dine oplysninger ved at logge ind på Mine sider på vores hjemmeside.
Du kan også bede om at få ændret oplysningerne ved at kontakte vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com.
Hvordan håndterer I en situation, hvor jeg ikke ønsker profilering af mine personlige oplysninger?
Vi skal nogle gange udføre visse analyser baseret på dine kundeoplysninger, som f.eks. har til formål at placere dig i en type af kundekategori eller kundesegment (f.eks. "kunde der køber tonerprodukter"). Den form for analyse udfører vi for at kunne tilbyde dig en personligt tilpasset oplevelse, når du besøger vores hjemmeside, og relevante tilbud via forskellige markedsføringskanaler.
Du kan altid anmode om, at vi ikke bruger dine personoplysninger til denne type af profilering. I sådanne tilfælde skal du sende os en skriftlig og underskrevet begæring. Sammen med din begæring skal vi også bruge en attesteret kopi af dit kørekort, pas, identitetskort eller andet identitetsdokument. Dette er nødvendigt for at beskytte dine personoplysninger og sikre, at begæringen udføres på dine vegne. Kontakt vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com for at få en blanket til din henvendelse.
Hvordan håndterer I retten til anonymisering af mine personoplysninger?
Du har ret til at få dine personoplysninger anonymiseret i vores system. I sådanne tilfælde skal du sende os en skriftlig og underskrevet begæring. Sammen med din begæring skal vi også bruge en attesteret kopi af dit kørekort, pas, identitetskort eller andet identitetsdokument. Dette er nødvendigt for at beskytte dine personoplysninger og sikre, at begæringen udføres på dine vegne. Kontakt vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com for at få en blanket til din henvendelse.
Når du anmoder om anonymisering af dine personoplysninger, sletter vi de personoplysninger, der direkte eller indirekte kan identificere dig som enkeltperson. Sletning sker, forudsat at der ikke er økonomiske eller juridiske forretninger mellem dig som kunde og iPiccolo AB (f.eks. ubetalte fakturaer), at der ikke er nogen juridisk forpligtelse for iPiccolo AB til at behandle oplysninger eller noget andet retsgrundlag for behandling.
Hvordan håndterer I min ret til dataportabilitet?
Du har ret til at henvende dig til os og bede om at få dine personlige data overført til brug andetsteds. Personoplysningerne vil så overføres i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format. Overførslen kan ske til dig eller direkte til en anden navngiven persondataansvarlig. En sådan dataportering udføres senest en måned efter vi har modtaget din anmodning.
Hvis du vil have dine personoplysninger overført, skal du sende os en skriftlig og underskrevet anmodning. Sammen med din begæring skal vi også bruge en attesteret kopi af dit kørekort, pas, identitetskort eller andet identitetsdokument. Dette er nødvendigt for at beskytte dine personoplysninger og sikre, at begæringen udføres på dine vegne. Kontakt vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com for at få en blanket til din henvendelse.
Hvordan håndterer I min ret til registerudskrift?
Du har ret til uden omkostninger at få en udskrift af dine personoplysninger en gang om året. I sådanne tilfælde skal du sende os en skriftlig og underskrevet begæring. Sammen med din begæring skal vi også bruge en attesteret kopi af dit kørekort, pas, identitetskort eller andet identitetsdokument. Dette er nødvendigt for at beskytte dine personoplysninger og sikre, at vi udleverer udskriften af registeret til dig og ikke andre. Kontakt vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com for at få en blanket til din henvendelse.
Registerudskriften indeholder oplysninger om, hvilke personoplysninger vi håndterer, hvor de stammer fra, hvad formålet med behandlingen af dem er og til hvilke modtagere eller kategorier af modtagere oplysningerne kan videregives. Vi sender registerudskriften via e-mail til din e-mailadresse.
Hvor kan jeg henvende mig, hvis jeg har spørgsmål om GDPR eller håndteringen af mine personoplysninger?
Du er velkommen til at kontakte vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com, hvis du har spørgsmål vedrørende dine personoplysninger.
Hvor kan jeg henvende mig, hvis vi ikke bliver enige om en eventuel tvist?
I tilfælde af en tvist henviser vi primært til det generelle klagenævn Center for Klageløsning. Center for Klageløsning er en myndighed, der bistår i tvister mellem forbrugere og virksomheder. Du kan kontakte dem her:
Center for Klageløsning:
https://www.forbrug.dk
Center for Klageløsning
Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan også kontakte Europa-Kommissionens online platform for alternativ tvistbilæggelse (European Commission Online Dispute Resolution, EU ODR):
https://ec.europa.eu/odr