• Miljøhensyn på alle niveauer
1

Købsvilkår

På grund af den nye EU-databeskyttelseslov GDPR (General Data Protection Regulation) er vores vilkår og betingelser for vores privat policy blevet opdaterede den 21-4-2022

1. Bestilling
2. Betaling
3. Sikkerhed
4. Kreditoplysning
5. Fragt ved leverancer
6. Levering af pakker
7. Leveringstid
8. Restordre
9. Garanti
10. Reklamationer
11. Bedrageri
12. Transportskader
13. Dine personlige oplysninger
14. Cookies
15. Logstatistik
16. Aldersgrænse 
17. Fortrydelsesret
18. Klageadgang
19. Generelle oplysninger
20. Skrivefejl m.m.

1. Bestilling

På 112ink & Eko-print kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.

På hjemmesiden vises alle priser inkl. moms. Priserne er dagspriser.

Når du handler på 112ink & Eko-print indgås alle aftaler på dansk.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til info@112ink.dk.

2. Betaling

På 112ink & Eko-print kan der betales med:

• Visa/Dankort
• MasterCard
• American Express
• Faktura (10 dage for privatpersoner og 30 dage for virksomheder)
• PayPal

Vi kan ikke tage imod betaling via check.

Den højest tilladte ordresum for kortbetaling er DKK 2.500,- og for betaling via PayPal er højest tilladte ordresum DKK 5.500,-

112ink & Eko-print debiterer ikke noget gebyr ved kortkøb

Når du gennemfører en online betaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise betalingen, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort skulle blive misbrugt på en netbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i deres betalingssystem. Dermed er du faktisk bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på kr 1.200 hvis dit kort misbruges ved brug af pinkode.

De data, du oplyser i forbindelse med et online køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL). Det er altså kun Digital River World Payments, der kan læse dem. Hverken netbutikken eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet bliver reserveret på din konto, når du godkender ordren og hæves først på din konto, når varerne sendes fra 112ink & Eko-print. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Betalingsbetingelser for privatpersoner via e-mail faktura

Fakturaen sendes med som vedhæftet fil i den e-mail, vi sender, når dine varer er på vej. Hvis du har valgt papirfaktura, sendes den til dig seperat.

Nye kunder får en kredit på DKK 1250,-. Kunder, der ønsker at handle for et højere beløb, bedes kontakte kundeservice. Du indbetaler senest 10 dage efter modtagelsen. I de tilfælde hvor der må fremsendes en rykker debiteres DKK 100,- i rykkergebyr. Desuden debiteres morarente på 2% pr. måned.

Betalingsbetingelser for virksomheder via e-mail faktura

Fakturaen sendes med som vedhæftet fil i den e-mail, vi sender, når dine varer er på vej. Hvis du har valgt papirfaktura, sendes den til dig seperat.

Du indbetaler senest 30 dage efter modtagelsen. I de tilfælde, hvor der må fremsendesen rykker, debiteres DKK 100,- i rykkergebyr. Desuden debiteres morarente på 2% pr. måned.

Vi kan ikke tage imod betaling via check.

For at modtage momsfri faktura skal du opgive virksomhedens momsnummer. For at få kredit kræves det, at du angiver virksomhedens momsnummer under Dine oplysninger i Kassen.

E-faktura

Vi tilbyder E-faktura med 30 dages betalingsfrist. Din virksomhed skal være tilsluttet via NemHandel Register (NHR), for at vi kan tilmelde dig E-faktura.

Ved kassen vælger du E-faktura som betalingsmåde, og indtaster jeres EAN-nummer i kommentarfeltet samt eventuelt referencenummer.

Hvis du allerede har et kundenummer hos os, kan du kontakte vores kundeservice med følgende oplysninger:

• EAN-nummer
• Eventuelt referencenummer eller anden mærkning på fakturaen.

Hvis du kontakter kundeservice, modtager du en bekræftelse fra os på e-mail, når E-fakturaen er aktiveret.

Der sendes ikke en faktura på e-mail, når du har valgt E-faktura.

3. Sikkerhed

Kortbetalinger og PayPal-betalinger håndteres af 112ink & Eko-prints betalingspartner Digital River World Payments, hvis Payment Service Provider (PSP) opfylder kravene for den internationale sikkerhedsstandard PCI DSS, som kortselskaberne VISA, Mastercard, Diners, American Express og JCB har aftalt. Ved kortbetaling bliver du omdirigeret til Digital River World Payments side, hvor du udfylder dine kortoplysninger og gennemfører betalingen. Overførsler mellem kunde og 112ink & Eko-print, samt mellem 112ink & Eko-print og Digital River World Payments, krypteres med SSL. SSL står for Secure Socket Layer og medfører, at kortoplysningerne sendes via en sikker forbindelse, hvilket betyder, at ingen uvedkommende kan se dine kortinformationer. 112ink & Eko-print håndterer og gemmer aldrig dine kortoplysninger.

CVV eller CVC er en tre- eller firecifret bekræftelseskode, som bruges for at øge sikkerheden ved betaling med kort online. CVV-kod (Visa) eller CVC-koden (Mastercard/Eurocard), er trykt i underskriftsfeltet på bagsiden af dit kort og er altid de tre sidste cifre. På American Express finder du CVV-koden på kortets forside, og er så de fire cifre til højre for kortnummeret.

For mere information om Digital River World Payments, klik her.

4. Kreditoplysning

112ink & Eko-print forbeholder sig ret til at indhente kreditoplysninger på samtlige kunder, der foretager bestillinger på 112ink & Eko-prints hjemmeside. Hvis vi afslår betaling med faktura efter en kreditoplysning, kan du altid vælge betaling med kort, eller via PayPal.

5. Fragtgebyr ved leverancer (gælder ikke Grønland og Færøerne)

Aktuell fraktgebyr fremgår i kassen och varierer på den fragtmåde du vælger.

Kunden afgiver ordre direkte til iPiccolo AB i Sverige. Dine varer får du direkte hjem i brevsprækken/postkassen. Større forsendelser skal normalt hentes på nærmeste ombud.

6. Levering af pakker

Aktuelle fraktalternativ vises i kassen. Pakker til Grønland og Færøerne Vi kan sende pakker till Grønland och Færøerne. Pakker til Grønland och Færøerne sendes med PostNord. En gebyr på 1500kr per pakke vil blive debiteret hvilket ikke vil synes på din bestillingsbekræftelse, men vil synes på din faktura Ikke-afhentet bestilling Hvis 112ink & Eko-print modtager en forsendelse, der ikke er blevet afhentet fra udleveringsstedet, forbeholder 112ink & Eko-print sig retten til at opkræve alle omkostninger i forbindelse med denne retur. Det betyder, at kunden vil blive opkrævet fragt, både når forsendelsen sendes fra os, og returomkostningerne, når pakken sendes tilbage til os.

7. Leveringstid

En ordre, som kommer ind før kl. 12 på en hverdag, sendes normalt samme dag, hvilket betyder at du ofte modtager bestillingen til din hjemmeadresse inden for 3-10 hverdage.

Til Færøerne er leveringstiden 5-28 hverdage og til Grønland 6-28 hverdage.

8. Restordre

Hvis en vare er midlertidigt udsolgt restnoteres hele ordren, indtil hele ordren kan fremsendes.

9. Garanti

112ink & Eko-print garanterer, at varerne kan bruges i de produkter, som varerne oplyses at passe til på 112ink & Eko-prints hjemmeside.

112ink & Eko-print garanterer, at varerne ikke gør skade på de produkter, som varerne oplyses at passe til på 112ink & Eko-prints hjemmeside.

Disse garantier gælder, under forudsætning af at de produkter, som varerne fra 112ink & Eko-print skal bruges i, er produceret inden for EES-området. De patroner, som 112ink & Eko-print sælger, kan kun bruges i printere, der er købt i Europa.

Hvis et produkt ikke fungerer efter hensigten, garanterer 112ink & Eko-print, at det kan byttes til et nyt produkt. Din garanti på printeren gælder, uanset hvilket mærke af blækpatron eller tonerkassette, du vælger at bruge.

På blæk- og tonerprodukter af varemærket 112ink & Eko-print tilbyder vi 3 års garanti. For øvrige produkter gælder garantien i 1 år, hvis ikke andet er oplyst. I øvrigt gælder producentens garantier.

Garantien dækker ikke brugte patroner.

10. Reklamationer

Når du handler på 112ink & Eko-print har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette kræver selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du bedes ved modtagelsen af varen undersøge denne for eventuelle fejl og mangler. Skulle du få en mangelfuld eller fejlleveret vare bedes du kontakte kundeservice hurtigst muligt efter konstateringen heraf. Vi tager imod fejlanmeldelsen og sender dig en frankeret returpose. Send varen tilbage i samme tilstand som du modtog den i og vedlæg en skades- eller fejlanmeldelse. Vi sender dig derefter et nyt eksemplar af varen.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Kontakter du kundeservice sender vi en frankeret returpose til dig.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til vores adresse:

112ink & Eko-print
Box 1644
SE-758 53 UPPSALA
SVERIGE

OBS! Vi anbefaler, at du kontakter 112ink & Eko-prints kundeservice for derigennem at få bekræftet, at retursagen godkendes, samt for at få tilsendt returanvisning og fragtdokumenter.

Når du returnerer varen, bedes du angive følgende:
Navn
Kundenummer
Ordrenummer
Printermodel
Varenummer på varen du reklamerer over
Hvilken fejl, der er på varen
Brug gerne vores RMA skema. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. Efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

11. Bedrageri

Vi samarbejder med politiet og samtlige bedrageriforsøg politianmeldes. 112ink & Eko-print overlader al information til politiet for at hjælpe med opklaringen.

12. Transportskader

Vi påtager os ansvaret for alle skader, som kan opstå i forbindelse med transporten til vores kunder. Opdager du ved modtagelsen af din vare, at den er beskadiget, skal du inom rimelig tid anmelde dette til vores kundeservice. Ved returnering står kunden for transportrisikoen, så husk at pakke returvarer godt ind.

13. Sådan behandler vi dine personoplysninger

Alle personoplysninger, du giver os eller som vi modtager, når du besøger vores hjemmeside eller køber vores produkter, vil blive behandlet af os som dataansvarlige eller af vores samarbejdspartnere i overensstemmelse med den gældende lovgivning om persondata og vores politik vedrørende personoplysninger.

Du kan blive kontaktet af os eller en af vores samarbejdspartnere i forbindelse med markedsføring, efter du har handlet hos os. Kontakt kan foregå via e-mail, SMS, postforsendelser eller på anden vis.

Hvis du ønsker yderligere oplysninger om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger, kan du læse mere i vores politik vedrørende personoplysninger, som du finder her.

14. Cookies

Vi bruger af rent tekniske årsager såkaldte cookies på 112ink & Eko-print for at understøtte og forbedre dit besøg på vores websted.

En cookie er en tekstfil med oplysninger, som gemmes på din computers harddisk. Vores cookies indeholder ingen personlige oplysninger. De anvendes til udfyldning af formularer samt måling af antal besøgende på webstedet. Oplysninger, som lagres i cookien, er anonyme og indeholder hverken navn, e-mail-adresse eller andre personlige oplysninger. Hvis du ikke accepterer lagring af cookies, kan du slå funktionen fra i din internetbrowsers sikkerhedsindstillinger. Hvis du slår cookies fra, vil indkøbskurven ikke fungere på vores websted, og der kan ikke gennemføres nogen bestilling. På 112ink & Eko-print anvendes cookies med det formål, at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer: I Internet Explorer slettes cookies under menuen "Funktioner" -> "Internetindstillinger" -> "Generelt" -> "Browserdata/Slet cookies".

15. Logstatistik

Logstatistik bruges på 112ink & Eko-print og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

På 112ink & Eko-print anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.

16. Aldersgrænse

Du skal være min. 18 år gammel, for at kunne benytte dig af vores tilbud og handle gennem 112ink & Eko-print.

17. Fortrydelsesret

Du har altid 30 dages fortrydelsesret, når du handler på 112ink & Eko-print. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din sidste vare.

Du skal inden for 30 dage fra, at du har modtaget din bestilling, meddele os om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan meddele os ved at sende en mail til info@112ink.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularet. I denne meddelelse skal du tydeligt gøre os opmærksomme på, at du ønsker, at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte at tage imod varen uden samtidig tydeligt at have meddelt os om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 30 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage, især ved køb af blækpatroner og tonerkassetter.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Hvis du har fjernet/brudt folien, forseglingen eller lignende på blækpatroner eller tonerkassetter, kan værdiforringelsen risikere at blive meget høj.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

112ink & Eko-print
Box 1644
SE-758 53 UPPSALA
SVERIGE

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken. Vedlæg derfor gerne kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer, kontonummer, bankens navn og SWIFT-Kode (fås hos banken) for bankkontoen, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. Forudgående korrespondance mv.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

18. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: ec.europa.eu/odr.

19. Generelle oplysninger

Juridisk navn: iPiccolo AB
Organisationsform: aktieselskab
CVR-nr: 556712-5777

Postadresse:
112ink & Eko-print
Box 23027
SE-750 23 Uppsala
SVERIGE

Besøgsadresse:
Säbygatan 6
750 23 Uppsala
SVERIGE

E-mailadresse: info@112ink.dk
For kontakt henvises til 112ink & Eko-prints kundeservice.

Handelsbetingelserne er senest opdateret 21-4-2022

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

Til:
112ink & Eko-print
Box 23027
SE-750 23 Uppsala
SVERIGE

E-mail: info@112ink.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

______________________________________________________________________________________

Bestilt den: ________________________ Modtaget den: ________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ____________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: ___________________________________________________________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Dato: __________________________________________________________________

20. Skrivefejl m.m.

112ink & Eko-print tager forbehold for eventuelle skrivefejl på 112ink & Eko-prints hjemmeside. Vores produktbilleder er beregnet til at illustrere varerne, men afspejler ikke nødvendigvis varernes nøjagtige udseende eller beskaffenhed. 112ink & Eko-print forbeholder sig retten til at ændre alle oplysninger, herunder men ikke begrænset til priser, tekniske specifikationer og produkttilbud, uden varsel.

112ink & Eko-print tager forbehold for udsolgte varer og ændringer i produktsortimentet.